wtorek, 16 maja 2023

Aleja Białych Róż - Renata Czarnecka – Doskonała powieść kostiumowo-historyczna!

Powieść historyczna gości w mojej biblioteczce coraz częściej. Doceniam piękne i bogate fabularnie książki z tegoż gatunku, dziś u mnie jedna z nich, oto Aleja Białych Róż.

 

Aleja Białych Róż - Renata Czarnecka

Premiera – 5 kwietnia2023

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 336

Renata Czarnecka, która książką Aleja Białych Róż, debiutuje w mojej biblioteczce, jest doświadczoną już w powieści historycznej pisarką. Powieść ujmuje przepiękną okładką, a intrygująca lektura z historią w tle, wciąga i zachwyca. Wkraczamy na arystokratyczne salony Warszawy z okresu rządów księcia Konstantego. W roku 1820, przybywa tu Larisa Kurakina, będąca wdową księżna wraz z córką Walentyną, budzi zainteresowanie nieustannie bawiących się bywalców salonów, na których pierwsze, towarzyskie skrzypce gra oficer Gieorgij Lwowicz Biezobrazow. Przystojny mężczyzna, jest popularnym bywalcem salonów i ulubieńcem księżnej namiestnikowej Aleksandry Zajączkowej, ma zaś oko na córkę Kurakiny. Sekrety, intryga i skandal wiszą w powietrzu. Karnawał, bogactwo, wytworne bale, wystawne stroje, w tle zaś ambiwalentna historia naszego kraju z początku XIX wieku. Doskonała powieść Aleja Białych Róż, musi znaleźć się na Waszej książkowej liście, ja jestem nią zachwycona! 


 


14 komentarzy: