wtorek, 9 maja 2023

Skazaniec i panna - Joanna Wtulich - Saga napoleońska – Genialny, trzeci tom serii Joanny Wtulich

Skazaniec i panna, to trzecia już odsłona serii Joanny Wtulich, pod szyldem Saga napoleońska. Jest to ponownie, brawurowa, malownicza i emocjonująca powieść historyczno-obyczajowa z nutą romansu.

 

Skazaniec i panna - Joanna Wtulich

Premiera – 1 marca 2023

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 320

Po lekturze dwóch, poprzednich tomów sagi, bardzo czekałam na trzecią odsłonę. Skazaniec i panna, nie zawodzi miłośników cyklu, do których i ja należę, bardzo ucieszyła mnie kontynuacja wątku siostry Antoniego - Krysi Podolskiej. Młodziutka szlachcianka ku mojej radości, gra tym razem w powieści pierwsze skrzypce, po śmierci ukochanego Michała Śniegockiego, przeznaczona jest przez rodziców do ożenku z zamożnym Maciejem Olszewskim, dziewczyna nie może pogodzić się z taką drogą i z pomocą Emilie, rusza w męskim przebraniu w szeregi armii, zmienić swój los. Jako Krystian, poznaje sympatycznego Pierre`a Bourdie i Roberta Brehana, bardzo charakternego, przystojnego, francuskiego żołnierza, z którym początkowo nie ma zbyt dobrej chemii, zaś życie przynosi ogrom niespodzianek. Zaryzykuję twierdzenie, iż jest to mój ulubiony tom cyklu. Wstrząsające, wręcz rozdzierające zakończenie książki, wywołuje szybsze bicie serca, czekam zatem z wielką niecierpliwością na czwartą, finałową już odsłonę Sagi napoleońskiej! 

 

 

  

10 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nie miałam okazji poznać pierwszego tomu, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo, musisz się skusić od razu na trzy tomy :)

      Usuń
  2. Ja ròwnież muszę nadrobić pierwszą część tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Malownicza, emocjonująca powieść historyczno-obyczajowa z nutą romansu? Dla mnie brzmi to ciekawie. Będę miała na uwadze tę sagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Saga napoleońska? Pierwsze słyszę, ale zainteresowała mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonała saga, cieszę się, że u mnie się poznałyście :D Polecam!

      Usuń