czwartek, 11 maja 2023

Klimatyczny i mroczny thriller - Ucichły ptaki, przyszła śmierć - Michał Śmielak

Marcowa premiera wydawnictwa Skarpa Warszawska, o której u mnie więcej dziś, dawno już zwróciła moją uwagę. Gdy tylko książka Ucichły ptaki, przyszła śmierć, znalazła się na mojej półce, od razu zabrałam się do lektury, zapraszam na gorącą recenzję.

 

Ucichły ptaki, przyszła śmierć - Michał Śmielak

Premiera: 3 marca 2023

Wydawnictwo: Skarpa Warszawska

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 320

Ucichły ptaki, przyszła śmierć, to wciągający, klimatyczny thriller. Jako zdeklarowana miłośniczka mroczniejszych zakamarków literatury, często sięgam po tenże gatunek, zatem, czy powieść, którą napisał Michał Śmielak, trafiła w moje gusta? Od razu zdradzę Wam, że tak i to bardzo. Książkę zdobi kusząca oko czytelnika i korespondująca z fabułą okładka, a autor jest już doświadczonym pisarzem, mającym na koncie kilka ciekawych tytułów, które muszę nadrobić, bowiem w mojej biblioteczce jest to pierwsza powieść jego autorstwa. Michał Śmielak mieszka w Sandomierzu, jest fanem między innymi rekonstrukcji historycznych, cięższych dźwięków, ale też gór, pasja ta przełożyła się na fabułę powieści Ucichły ptaki, przyszła śmierć. Czwórka dobrych znajomych, chcąc świętować ostatnie dni kawalerskie jednego z nich, postanawia udać się na wyprawę w Beskidy. Zorganizowana, nieco tajemnicza górska wycieczka, obfituje w atrakcje oraz alkohol. Od początku wypadu, szczególnie nocą, w leśnych zakamarkach, zaczynają jawić się upiorne rzeczy. (…) las zaczynał do nich szeptać. Jeśli kochacie, jak ja, pogrążone w mroku, klimatyczne thrillery, będziecie zachwyceni tą książką. (…) Las mówi. Powieść wciąga od pierwszej do ostatniej strony i angażuje, pochłonęłam ją ekspresowo w jeden, majowy dzień i polecam z całego serca Wam.


 


22 komentarze:

  1. Brzmi całkiem interesująco. Ciekawy tytuł! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już samy tytuł tej książki bardzo mocno mnie przyciąga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Recenzja bardzo zachęcająca, ja co prawda nie czytam powieści grozy, ale super, że można trafić na tak ciekawą książkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się i bardzo polecam, jest dość mroczna :)

      Usuń
  5. Lubię ten gatunek, książka zachęca już samym tytułem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie ♡
    Świetna recenzja, bardzo zachęcająca! Przyznam, że taki gatunek to ja lubię :) Muszę koniecznie poznać bliżej ten tytuł :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Oooo, coś co by mi się na pewno spodobało!

    OdpowiedzUsuń
  8. wow musi wciągać bardzo i sie świetni czytać skoro tak szybko poszło Ci przeczytanie tej ksiażki

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi naprawdę fascynująco, zapisuję

    OdpowiedzUsuń