czwartek, 15 czerwca 2023

SIOSTRY Z SALEM – Wiedźmi cykl – 3 tomy genialnego fantasy! Spells Trouble. Wiedźmi czar, Omens Bite. Dary bogiń i Hex You. Kara za klątwę!

Dziś ważne dla mnie recenzje, które pisałam przez ostatnie dni. Cykl Siostry z Salem, który napisała amerykańska pisarka Phyllis Christine Cast wraz z córką Kristin Cast, pochłonął mnie w całości i totalnie, stając się jednym z moich ostatnich, książkowych hitów. Zapraszam Was na recenzję wszystkich trzech tomów serii, w której się iście rozkochałam. 

Spells Trouble. Wiedźmi czar

Omens Bite. Dary bogiń

Hex You. Kara za klątwę

Phyllis Christine Cast, Kristin Cast,

Cykl: Siostry z Salem – Tom 1, 2 i 3

Premiera: 19 maja 2021, 15 czerwca 2022, 24 maja 2023

Wydawnictwo: Jaguar

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Ilość stron: 352, 352, 352

P.C. Cast, urodziła się w Watseka, w Illinois, pracowała w Siłach Powietrznych i zaczęła pisać, następnie już jako nauczycielka, przekazywała wiedzę na zajęciach z języka angielskiego. Jest obecnie znaną i cenioną autorką bestsellerów. Z córką Kristin, napisała nie tylko cykl Siostry z Salem, ale też serię o wampirach Dom nocy, którą koniecznie muszę nadrobić. Zaczynając przygodę z wiedźmim cyklem Siostry z Salem, miałam wielkie oczekiwania. Okładki trzech tomów, aż wołały do mnie, kusząc oko, zatem, gdy całkiem niedawno, bowiem 24 maja, pod skrzydłami Wydawnictwa Jaguar, ukazała się finalna część, postanowiłam sięgnąć po cały cykl od razu. Spells Trouble, czyli polski Wiedźmi czar, rozpoczyna czytelniczą przygodę. Czarownica Sara Goode, w roku 1692, umyka prześladowcom spod szubienicy w miasteczku Salem. Wraz z córeczką Dorothy i kocurem Odyseuszem, rusza szlakiem mocy. Przenosimy się czasie, gdy Hunter z rodu Goode, z magicznym fioletowo-różowym klejnotem na szyi i kotką Xeną przy nodze, planuje napisać powieść. Poznajemy zwariowaną, czarnowłosą siostrę bliźniaczkę Hunter – Mercy, jej chłopaka futbolistę Kirka, przyjaciela siostry Jaxa i przyjaciółkę imieniem Emily. Urodziny bliźniaczek, celebruje z nimi mama Abigail Goode, razem odprawiają rytuał z intencją. Przodkowie Sary Goode, wspominają wydarzenia z Salem, gdy Zielona Wiedźma, przywołała pędy drzew, które obecnie rosną, będąc bramami, tworzą pentagram, pięć żywiołów. Spells Trouble wciąga, jak szalona, uwielbiam piękny i pogański klimat, jakim rozpoczyna się cykl Siostry z Salem. Magia, ziemia, żywioły, boginie, natura, emocje, ale też stwory, niebezpieczne bestie, zwroty akcji, w Goodeville zaczynają dziać się straszne rzeczy, niestety ginie mama bliźniaczek, moce sióstr uaktywniają się. Wiedźmi czar, to wspaniały początek cyklu, który finałem kusi, by momentalnie sięgnąć po drugi tom.

Druga odsłona cyklu Siostry z Salem, to Omens Bite, czyli Dary bogiń. Siostry popadają w konflikt, po zapieczętowaniu bram, Hunter chce uwolnić się od Mercy i wyjść z cienia. Zaklęcia, klimat, emocje, rytuały i cały czas absolutnie zachwycająca, ważna postać Xeny, kotki w ludzkiej skórze, wszystko to sprawia, że drugi tom, czyta się doskonale. Tak było dawniej, teraz jest nowy początek. Czy odmieniona, oddana w ręce upiornej, żądnej krwi boginki Amfitryty - Hunter, przejdzie znów na dobrą stronę i odzyska Tyra? Mercy nawiązuje przyjaźń z półbogiem Khenti, który zabiera ją do bariery światów. Pozwól, że pokażę ci swój świat. Omens Bite, to jeszcze bardziej mroczna, dynamiczna fabuła i emocjonujący finał, gdy tylko skończyłam czytać drugi tom serii, trzeci, gorący, premierowy, czekał już pod moją ręką. Hex You. Kara za klątwę, czyli finał cyklu Siostry z Salem, ukazał się kilka dni temu, bowiem 24 maja. Cieplutka powieść ma boską okładkę, tradycyjnie z kocim akcentem. Jestem zdeklarowaną fanką okładek całego cyklu, absolutnie doskonałe. Trzeci tom rozpoczynamy świetnym prologiem z okrutną Amfitrytą, która chce pozbyć się młodych wiedźm. Mercy uwięziona w zaświatach, czeka na pomoc siostry. Hunter sprowadza Khentiego i bliźniaczkę do domu, z pomocą familiantki Xeny, boga Tyra oraz starożytnej magii przodkiń. Amfitryta poluje na obie wiedźmy, w Goodeville za jej sprawą, pojawia się okrutna, pokryta łuskami Nure-Onna. Trzeci, finałowy tom, to przeogromne emocje. Jest mnóstwo magii, potworne maszkary i wartka, szybka akcja. Hex You, czyta się ekspresowo, nie mogąc oderwać się od lektury. Szkoda, że to ostatnie spotkanie z Hunter i Mercy, pokochałam szczerze te wiedźmie wariatki. Cykl Siostry z Salem, polecam każdemu, kto ceni dobre fantasy, mroczne, pełne magii i swoistej aury. Jest to pełna napięcia i czaru seria, która daje prawdziwą, czytelniczą radość, wciąga jak szalona i nie daje o sobie zapomnieć. Ja pokochałam, pokochajcie i Wy!



 


32 komentarze:

  1. Nie słyszałam o tej serii. Wydaje się bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne wydanie i całość jest zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem coś dla mojej starszej pociechy. Ona lubi takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo zachęcająco wygląda ten cykl mimo że nie przepadam za fantasy 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię mroczniejszą fantastykę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyka to nie moja bajka, więc zostawię tę serię miłośnikom gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Coś słyszałam o tej sadze, ale sama nie miałam okazji bliżej jej poznać. Wygląda ciekawie, gatunek mój, myślę, że książki trafiłyby w mój gust :) Muszę się za nimi rozejrzeć, świetna recenzja Kochana!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Musisz koniecznie! Seria tak mnie wciągnęła, że hej! Cudowny cykl, klimatyczny i wciągający! :)

      Usuń
  8. Lubię takie tematy, to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. O, może polecę ten cykl koleżance, która lubi podobne klimaty. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fantasty zdecydowanie nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jednak się przekonasz, bo cykl jest boski :)

      Usuń
  11. Słyszałam o tej serii... Okładki świetne 👌 i recenzja też. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń