czwartek, 17 sierpnia 2023

Nowość - Doskonały kryminał obyczajowy - Krzyk za oknem - Małgorzata Rogala

Książki popularnej i cenionej przez czytelników Małgorzaty Rogali, dawno już widniały na mojej liście czytelniczej, zatem, gdy nowa powieść jej autorstwa ujrzała w przy końcu lipca światło dzienne, momentalnie sięgnęłam po nią i przybywam do Was z recenzją.   

 

Krzyk za oknem - Małgorzata Rogala

Premiera: 26 lipca 2023

Wydawnictwo: Skarpa Warszawska

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 306

Krzyk za oknem, to czwarta już książka z serii Weronika Nowacka, ja nie miałam niestety okazji przeczytać poprzednich tomów, z powodzeniem zaś i bez żadnych problemów można czytać tę powieść bez znajomości poprzednich części. Na warszawskim Mokotowie, zostaje zgwałcona nastolatka. Elżbieta Iwanowicz nie chciała już uczestniczyć w imprezie u koleżanki, która zmierzała w złą stronę i udała się do domu, niestety droga nie skończyła się szczęśliwie, zwyrodnialec dopiął swego i napadł na nią. Pojawia się oczywiście szkolna pedagog Weronika Nowacka, zaś śledztwo prowadzą jej partner, komisarz Szymon Pawelec i starsza aspirant Krystyna Szuba. Okazuje się, iż bardzo wiele osób z bloku, słyszało wołanie, krzyki i zignorowało dźwięk domofonu, zaś nikt nie podjął się jakiekolwiek interwencji. Ludzka znieczulica, która społecznie jest bardzo powszechna, jest tu ukazana w przerażająco realistyczny sposób. Sąsiedzi, kierowani swymi złymi przeżyciami, strachem, bali się zareagować? Kto pobił i zgwałcił szesnastolatkę? Krzyk za oknem, to doskonały, wciągający kryminał obyczajowy, który daje do myślenia i zmusza do refleksji na temat społecznych zachowań. Polecam Wam bardzo tę książkę, warto!  


 


 

14 komentarzy:

  1. Brzmi ciekawie i bardzo współcześnie ...
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety tak, na końcu książki, autorka podaje realne statystyki odnośnie gwałtów.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Tu naprawdę sprawa jest straszna, książka świetna!

      Usuń
  3. bardzo lubię kryminały:D zaczytuję się w nich jak tylko mam czas

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że można czytać każdy tom niezależnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podobają mi się okładki z tej serii autorki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam okazji jej czytać :)

    OdpowiedzUsuń