wtorek, 1 sierpnia 2023

Nowość! Wspaniały początek serii inspirowanej legendą arturiańską - Srebro w kościach - Alexandra Bracken

Jestem przekonana, że znacie legendy arturiańskie, opowiadające o życiu króla Artura, rycerzach Okrągłego Stołu, poszukiwaniu Świętego Graala, czy o czarodzieju Merlinie. Dziś u mnie powieść inspirowana tymi legendami, oto pierwszy tom cyklu Srebro w kościach!

 

Srebro w kościach - Alexandra Bracken

Cykl: Srebro w kościach – Tom 1

Premiera: 12 lipca 2023

Wydawnictwo: Jaguar

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Ilość stron: 560

Srebro w kościach, to wydawnicza, cieplutka jeszcze nowość, która na półkach księgarni, zagościła 12 lipca. Książka kusi oko czytelnika, wspaniałą, bardzo klimatyczną okładką, korespondującą z fabułą. Autorka Alexandra Bracken, to znana i ceniona pisarka, urodzona w Phoenix, ma już na swym koncie sporo ciekawych powieści, z których szczególnie kusi mnie Lore i cykl Mroczne umysły. Srebro w kościach, to pokaźnych rozmiarów powieść, którą rozpoczynamy mapką Avalon i wciągającym prologiem z wydarzeniami sprzed siedmiu lat. Tamsin Lark, jest Poszukiwaczką, wraz z bratem Cabellem, który jest Niwelatorem Oświeconym, utrzymują się z polowania na skarby. Poznając legendę związaną z mieczem króla Artura, buntem czarodziejek, obserwujemy pozyskanie sztyletu, legendarnej relikwii, podstępnie znika wówczas ich opiekun Nash. Rodzeństwo musi sobie jakoś radzić, Tamsin postanawia odnaleźć Pierścień Rozproszenia z czasów arturiańskich i choć wiele Zgłębiających go poszukuje, to ona jest najbardziej zdeterminowana, dzięki niemu bowiem zdejmie z brata klątwę. U czarodziejki Madrigal, spotyka Emrysa Dye, który również pragnie pozyskać pierścień. Tamsin łączy teraz siły z chłopakiem, z którym rywalizowała. Mroczny świat cennych skarbów, artefaktów, czarodziejek, kapłanek, magii, a całość okraszona średniowiecznym klimatem legend arturiańskich, Avalon i dźwięki Cocteau Twins. Na uwagę zasługuje też świetna postać Neve. Ja jestem totalnie kupiona! Doskonała akcja, wspaniale poprowadzona, dynamiczna, niemalże filmowa fabuła, powieść wciąga, jak szalona. Jest to jedna z lepszych książek, jakie ostatnio czytałam, idealnie trafiła w moje obecne potrzeby czytelnicze. Srebro w kościach, polecam całym serduchem i czekam z niecierpliwością na kontynuację!




 

 

18 komentarzy:

  1. Myślę, że ta książka mogłaby mnie wciągnąć. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytam tego typu książek, ale wierzę, że to może być super przygoda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się naprawdę fajnie. To jedna z tych książek, którą mój mąż też zapewne chętnie by przeczytał :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka właśnie dotarła na moją półkę :}

    OdpowiedzUsuń
  5. To może być coś bardzo w moich klimatach, więc chętnie sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie scenerie, zapowiada się super seria :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry , pęknie tu :-) Recenzja bardzo ciekawa , dodaje Cie do obserwowanych i zapraszam także do siebie :-)

    OdpowiedzUsuń