poniedziałek, 20 sierpnia 2018

Nowość – Zapach prawdy - Iga Karst- Wydawnictwo Szara Godzina – Absolutnie genialny kryminalno-sensacyjny thriller na koniec lata!

Wiem, że pośród Was, jest mnóstwo miłośników ciemniejszych zakamarków literatury, do których nie ukrywam z przyjemnością i ja należę!


Zapach prawdy - Iga Karst
Seria: Pensjonat Biały Dwór – I Tom
Premiera: 24 lipca 2018
Wydawnictwo: Szara Godzina
Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 384


Książka zatytułowana Zapach prawdy, której autorką jest polska pisarka Iga Karst, jest nowością Wydawnictwa Szara Godzina. Zdradzę Wam, że z niecierpliwością wypatrywałam tego tytułu, bowiem intrygował mnie już w kuszących zapowiedziach wydawniczych. Powieść, należącą do kręgu kryminalno-sensacyjnych, ciemnych thrillerów, pochłonęłam w ekspresowym tempie, nie mogąc oderwać się od lektury. Cieszę się, że polska literatura, coraz bardziej zachwyca bogatym wyborem dobrych powieści kryminalnych, które mam wrażenie w naszym kraju mają niebywałe powodzenie. Jeśli jak ja, uwielbiacie mroczniejsze powieści, koniecznie poszukajcie Zapach prawdy w księgarni. Książkę zdobi genialna okładka, którą trudno przeoczyć, intrygujący kwiat orchidei w mrocznej odsłonie z czaszką, świetnie oddaje klimat powieści. Jest to pierwsza książka Igi Karst u mnie, jest ona autorką między innymi powieści Gdyby on tu był, 299, czy Magenta. Urodzona w 1985 roku we Wrocławiu, polska pisarka, debiutowała w 2005 roku, powieścią dla młodzieży o przygodach Pana Samochodzika pod tytułem Perły księżnej Daisy. Po przeczytaniu powieści Zapach prawdy, na pewno będę wpatrywać jej kolejnych książek. Zapach prawdy, rozpoczynamy intrygującym prologiem, by pochłonąć siedemdziesiąt pięć, krótkich rozdziałów, zakończonych epilogiem, jest to pierwsza książka z kryminalnej serii Pensjonat Biały Dwór, której bohaterką jest mecenas Anita Herbst i komisarz Michał Orski, ja już z niecierpliwością czekam na jej drugą odsłonę.


W małej miejscowości, w lesie, zostaje znalezione martwe ciało, poszukiwanego profesora Uniwersytetu Wrocławskiego, Adama Korczyńskiego. Zamordowany, był to znany i ceniony przez środowisko, starzy już specjalista w dziedzinie botaniki - orchidologii, czyli nauki o storczykach, podczas pracy nad sprawą, śledztwo ukazuje przed nami coraz więcej składowych, tajemnic i zagadek. Śledczy odkrywają, iż z willi, samotnie już mieszającego w Sycowie profesora skradziono cenny dla nauki stary album botaniczny, książkowy biały kruk, pochodzący z XIX wieku. Sprawa rozwija się, a wokół krąży tajemnica kwiatów, szczególnie ciekawego, intensywnie pachnącego storczyka z rodziny Oncidium. Syn profesora, nieco pozbawiony jakby emocji Piotr Korczyński oraz synowa Olga, identyfikują zwłoki ojca, sprawą zajmuje się ciekawa literacko postać, komisarz Michał Orski, idealny, złożony bohater powieści kryminalnej, bada ją także adwokat Anita Herbst, którą z Sycowem wiąże wiele rodzinnych zażyłości, kto zatem zabił i dlaczego? Komu uda się rozwikłać zagadkę śmieci profesora? Czy testament, który po sobie zostawił i kartka znaleziona przy zwłokach przyniesie jakiekolwiek odpowiedzi? Zapach prawdy, zachwyca tajemniczością, typowym klimatem, który kocham w literaturze kryminalnej, genialna, dynamiczna i ciekawa fabuła, zaskakujące rozwiązania, magia doskonale skonstruowanych postaci, czynią tę powieść zdecydowanym must have każdego miłośnika ciemnych zakamarków literatury, zatem jeśli chcecie końcówkę lata spędzić przy doskonałej lekturze, jest to zdecydowanie powieść dla Was, ja polecam całego serducha!



26 komentarzy:

  1. Kurczę, miałam propozycją zrecenzowania tej książki i niestety z niej zrezygnowałam, czego zaczynam żałować. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubie takie ksiązki obecnie czytam coben harlan już mnie nie oszukasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to piona! :) Polecam serial, w którym Coben maczał paluszki "Safe" :)

      Usuń
  3. ładne zdjęcia, piękny kolor płatków <3

    OdpowiedzUsuń
  4. This is a lovely post
    new post
    https://www.melodyjacob.com/2018/08/best-leather-briefcase-for-2019.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się i polecam, naprawdę fantastyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedno jest pewne - okładka robi wrażenie:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Warto się skusić, naprawdę wciągająca i ciekawa fabuła :)

      Usuń
  8. Ciekawie się zapowiada a do tego okładka bardzo nam się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, ze Was zainteresowała, okładka robi wrażenie i przyciąga, czyli prawidłowo :)

      Usuń
  9. podoba mi się na wstępie już z okładki:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mnie zaciekawił ten post, lubię tego typu literaturę :) No i oczywiście prezentacja książki na zdjęciach super <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne dzięki, książkę bardzo miło się fotografowało :)

      Usuń
  11. Uwielbiam takie tytuły, co prawda tej książki nie znam, ale z miłą chęcią się z nią zapoznam.
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/08/ton-dom-wschodzacego-sonca.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam o tej książce, a coś czuję, że spodobałaby mi się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie przeczytać, dla mnie hit książkowy :)

      Usuń