niedziela, 6 października 2019

Opowiem Ci o zbrodni. Tom 2 - Historie prawdziwe – Polskie „Pióra kryminalne” w akcji – Zbiór minikryminałów – Puzyńska, Opiat-Bojarska, Kuźmińscy, Guzowska, Czornyj, Chmielarz, Brejdygant

Doskonale wiem, iż jest pośród Was naprawdę spora grupa miłośników kryminałów. Ja kocham literaturę sensacyjno-kryminalną od zawsze, zatem często ten właśnie gatunek literacki gości u mnie zarówno na półkach mojej biblioteczki, jak i oczywiście na blogu.


Opowiem Ci o zbrodni. Tom 2
Historie prawdziwe
Wstęp: Michał Fajbusiewicz
Autorzy: Igor Brejdygant, Wojciech Chmielarz, Max Czornyj,
Marta Guzowska, Małgorzata Fugiel-Kuźmińska i Michał Kuźmiński,
Joanna Opiat-Bojarska, Katarzyna Puzyńska
Premiera: 18 września 2019
Wydawnictwo: Kompania Mediowa
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 328



Opowiem Ci o zbrodni. Tom 2, to już druga odsłona cyklu związanego z programem w telewizji Crime+Investigation. Bardzo ubolewam, iż nie miałam okazji poznać tomu pierwszego. Jest to zbiór mini-kryminałów, które napisali jedni z najlepszych i najgłośniejszych, kryminalnych pisarzy polskich, są tu opisane prawdziwe zbrodnie, a na kartach książki zgłębiamy nie tylko same sprawy, ale też psychikę ofiar i oczywiście sprawców, morderców, w ten sposób namacalnie niemal, możemy dotknąć nieco prawdziwych przestępstw. Historie opisane tu są naprawdę mrożące krew w żyłach, każdy z autorów analizował przed tworzeniem historii swój przypadek, mieli okazję rozmów z dochodzeniówką, kryminologami, psychologami, mieli dostęp do akt. Każda historia jest zupełnie inna, zaś łączy je oczywiście mroczny, kryminalny wydźwięk. Wstępem książkę opatrzył znany chyba każdemu Michał Fajbusiewicz, następnie znajdziemy siedem opowiadań, każde z nich jest inne i opowiada inną, prawdziwą historię, jest napisane w inny sposób, charakterystyczny dla danego autora. Mamy tu zatem istną śmietankę kryminalną, znajdziemy tu historie, których autorem jest Igor Brejdygant (Może), Wojciech Chmielarz (Łowca), Max Czornyj (Gdy pisana nam jest śmierć), Marta Guzowska (Game over), Małgorzata Kuźmińska i Michał Kuźmiński (Szczególne potępienie), Joanna Opiat-Bojarska (Linia obrony) i Katarzyna Puzyńska (Nie ma sprawy). Książkę dosłownie pochłonęłam w ekspresowym tempie, gdy przeczytałam jedno opowiadanie, od razu zabierałam się za kolejne, to zdecydowanie must have dla fanów kryminałów i sensacji, absolutnie doskonała lektura na dłuższe, jesienne wieczory! 


22 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze jedynki :( Ale mam w planach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety tez nie czytałam jedynki, bardzo bym chciała poznać też tom 1 :)

      Usuń
  2. Polecę przyjaciółce, ona kocha kryminał i sensację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten zbiór czeka już na mojej półce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obie części bardzo chcę przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie polecę siostrze☺

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam wcześniej o tej książce. Chyba juz wiem co kupię mamie na prezent. Oba uwielbia oglądać i czytac kryminały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też, chyba mam to we krwi :D Koniecznie poleć mamusi :)

      Usuń
  7. A ja należę do tej grupy miłośników :) Tylko, że teraz nie mam tak dużo czasu co bym chciała.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię ten gatunek więc pozycja zdecydowanie trafia w mój gust :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe, to coś z pogranicza kryminału i reportażu. Chętnie przeczytam obie części.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie książka w moich klimatach :)

    OdpowiedzUsuń