sobota, 15 sierpnia 2020

Doskonała, kryminalna nowość Wydawnictwa Czarna Owca i mój hit - Sprzedawca - Krzysztof Domaradzki – Pschychopatyczny morderca Kitkarz, świat polskiego biznesu i dogłębne śledztwo!

Jeśli zaglądacie na mojego bloga częściej, z pewnością wiecie, iż moja polonistyczna biblioteczka, choć pełna zarówno literatury pięknej, faktu, fantasy, dobrej literatury obyczajowej, poezji, zdecydowanie stoi kryminałem. Dziś mam dla Was recenzję absolutnie doskonałej, kryminalnej nowości Wydawnictwa Czarna Owca, oto Sprzedawca, książka, której autorem jest polski pisarz Krzysztof Domaradzki.

 

Sprzedawca - Krzysztof Domaradzki

Premiera: 15 lipca 2020

Wydawnictwo: Czarna Owca

Oprawa: miękka

Ilość stron: 592

Pamiętam, gdy urzeczona debiutem Krzysztofa Domaradzkiego, w postaci powieści Detoks, z początku cyklu z komisarzem Tomkiem Kawęckim, czekałam na kontynuację Trans, po niej zaś przyszedł czas na finałowy Reset (niebawem u mnie także recenzja, także wypatrujcie), który ukończył łódzką trylogię. Wypatrywałam z wielką uwagą nowej powieści spod pióra Domaradzkiego, mogę bowiem chyba nazwać się zdeklarowaną fanką jego twórczości. Sprzedawca rozwalił mnie na łopatki, oczekiwałam wiele, dostałam chyba jeszcze więcej. Książka z pewnością skutecznie skusi oko maniaków kryminalnych na półkach księgarni, świetną okładką, która zdecydowanie koresponduje z fabułą. Autor, Krzysztof Domaradzki, urodził się w 1989 roku, jest łodzianinem, mieszka w stolicy, gdzie pracuje w magazynie Forbes, współpracował też z Newsweekiem i Onetem. Sprzedawca, to czwarta jego książka, jeśli lubujcie się, jak ja, w mrocznych zakamarkach współczesnej literatury i jesteście miłośnikami kryminalno-sensacyjnych klimatów z nutą thrillera, Sprzedawca, będzie dla Was strzałem w dziesiątkę. Powieść czyta się iście ekspresowo, nie można oderwać się od lektury, doskonale skrojona fabuła wciąga i angażuje, a główny bohater intryguje i wywołuje lawinę skrajnych emocji. Kacper Berger, to urodzony w 1983 roku, tytułowy sprzedawca marzeń, prowadzi on szkolenia sprzedażowe dla aspirujących menagerów, w swym fachu jest doskonały, błyskotliwy, kompetentny, pracuje dla korporacji, bogatych firm i choć w zasadzie gardzi swymi słuchaczami, czuje się w tym jak ryba w wodzie, zarabiając naprawdę spore sumy. Prócz tego pracuje w firmie Cloud, która zajmuje się oprogramowaniem. Mieszka w Warszawie, stolica to dobre miejsce na jego ułożone i zaplanowane od a do z życie, to tu ma swe designerskie mieszkanie w śródmieściu oraz dom w Konstancinie, w którym skrywa swą prawdziwą twarz. Piwnica, to jego królestwo, tu rozgrywa swe mordercze gry i zabija. Jest to literacka postać, zdecydowanie zapadająca w pamięć. Narracja w pierwszej osobie, robi robotę, czujemy się, jakbyśmy naprawdę wchodzili w skórę mordercy. Berger bierze narkotyki, serwuje je też swym ofiarom, ciał pozbywa się za pomocą człowieka, którego nazywa Chemikiem. Wszystko wydaje się być dla mordercy stabilne i bezpieczne. Wówczas sprawę zaginięcia 22-letniej studentki UW, Renaty Jaroszewicz, z rąk przełożonego Wiesława Papszona, otrzymuje dociekliwa komisarz Maria Falk z nowym partnerem, jest nim, pochodzący ze Lwowa Oleg Gusiew, który już stworzył listę zaginionych wcześniej, w podobny sposób dziewcząt. Wiedzą, iż czeka ich pościg za seryjnym mordercą. Renulka niestety wpadła w sieć Bergera, który więzi ją i torturuje. W między czasie widzimy, jak postępuje śledztwo, ale też jak Kacper Berger, króluje w środowisku biznesowym, chcąc przejąć inne, mniejsze firmy. Sprzedawca, to naprawdę spory kawał najlepszej jakości kryminału. Ruszyłem do ataku. Wyprowadziłem cios. Potem następny. I kilka kolejnych. (…) Nie mam pojęcia ile zadałem ciosów. Pewnie kilkanaście. Może więcej. Dlaczego Maria Falk nazywa mordercę Kitkarz? Czy bezpiecznie jeździć Uberem? Kim jest bogaty Solski, Skoda, Druciarz, Karolina, Alicja, Rolnicki, jego żona, czy Artem Butko i Dagmara? Dowiecie się czytając książkę. Ja jestem zachwycona, Sprzedawca trafi bez dwóch zdań do mych hitów książkowych tego roku. Zatem Zapnijcie pasy i koniecznie przeczytajcie tę powieść tego lata!

 

 

17 komentarzy:

  1. Brzmi strasznie, a okładka jeszcze mocniej to pokazuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Po takiej zachęcającej recenzji, mam wielką ochotę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie się zapowiada ta książka, chociaż przez swoją bezsenność raczej unikam takich tematów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tego typu lekturę, gdy mamy do czynienia z psychopatyczn mordercą. Z ogromną przyjemnością sięgnę po książkę. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach przeczytać tę książkę. Jestem jej bardzo ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam kmpletnie faktycznoe nowosc

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś kryminalnego to moje gusta :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała recenzja :) Prawdziwa nowość, nie słyszałam wcześniej o tym tytule :) Bardzo mnie zaciekawiła :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń