środa, 11 kwietnia 2018

Magiczna, mądra powieść o marzeniach - Do zobaczenia w kosmosie - Jack Cheng - Wydawnictwo YA!

O czym marzycie? Czy staracie się realizować plany i pragnienia? Książka Do zobaczenia w kosmosie, otwiera oczy, urzeka, zachwyca i przenosi w piękny świat pełen nadziei.


Premiera: 28 lutego 2018
Wydawnictwo: Wydawnictwo YA!
Tytuł oryginalny: See You In The Cosmos
Tłumaczenie: Michał Zacharzewski
Oprawa: okładka miękka
Ilość stron: 288
 

Nie będę przed Wami ukrywać i już na początku, zdradzę, że jestem zachwycona książką Do zobaczenia w kosmosie, której autorem jest Jack Cheng. Zakochałam się od pierwszego wejrzenia, przepiękna okładka, która zdobi powieść, zachwyca niebieskością, gwiazdami i intrygującą, sympatyczną grafiką chłopca z pieskiem, która doskonale ilustruje piękną fabułę. Nie przegapcie tego tytułu w księgarni, to zdecydowanie jedna z piękniejszych książek, jakie ostatnio czytałam. Jest to moje pierwsze spotkanie z autorem, Jack Cheng urodził się w Szanghaju, w Chinach, lecz wychowywał się w USA, gdzie do dziś pisze. 


Powieść Do zobaczenia w kosmosie, rozkochała mnie od pierwszej strony: Kim jesteście? Jak wyglądacie? Macie jedną głowę czy dwie? A może więcej? Alex Petroski ma jedenaście lat i mieszka w Kolorado, przy jego boku zawsze obecny jest jego ukochany, mądry piesek Carl Sagan, który imię swe zawdzięcza słynnemu naukowcowi. Carla Sagana Alex znalazł na parkingu i od razu pokochał. Chłopiec ma wielki plan, który pragnie wcielić w życie, a mianowicie, chce w kosmos, wystrzelić swojego iPoda, który pełen będzie wszelakich dźwięków i informacji na temat naszej planety Ziemi i jej mieszkańców, ludzi. Widzimy jak żyje Alex, z jego relacji poznajemy także jego otoczenie i rodzinę, Alex mieszka jedynie z chorą na schizofrenię matką, starszy brat Ronnie natomiast wyprowadził się już z domu. 


Książkę czyta się iście ekspresowo, bowiem podzielona jest na notatki głosowe, które nagrywa Alex, są to jakby króciutkie rozdziały, które niesamowicie dynamizują powieść, która krok po kroku genialnie wciąga nas w świat chłopca, stajemy się jego częścią i kibicujemy w realizacji marzeń. Książka pięknie prowadzi nas poprzez notatki głosowe Alexa, to jakby bardzo prawdziwa relacja słowami mądrego dziecka, to naprawdę piękny, literacki zabieg. By wystrzelić iPoda, Alex potrzebuje oczywiście rakiety, którą także sam także skonstruował. W notatkach do mieszkańców innych planet zwraca się cały czas osobiście, opowiada o festiwalu rakietowym, na który udaje się, by tam zrealizować swój plan. Od startu mojej rakiety dzielą mnie tylko dwa dni, więc jak najszybciej muszę nagrać dla was jakieś sensowne dźwięki z Ziemi. Na festiwalu rakietowym, poznaje mnóstwo osób o podobnych zainteresowaniach, zalogowanych, jak on na rocketforum, okazuje się, że rozumie się z nimi, tak samo dobrze, jak w internecie, ze Steve`m i Zedem rusza w podróż, dzięki której odkrywa ślady jego ojca i poznaje przyrodnią siostrę imieniem Terra.


Nie jest to jednak książka pełna jedynie tych miłych i słodkich sytuacji. Chłopiec sam tworzy swój własny, tak daleki od rzeczywistości świat swoich marzeń, planów, jest pasja, miłość do pieska, ale są też łzy i niestety gorzkie rozczarowania. Do zobaczenia w kosmosie, to książka, która żyje w czytelniku, nie mogłam się od niej oderwać. Po przeczytaniu nie da się o niej zapomnieć, jest urocza, magiczna, dająca zdecydowanie do myślenia, podkreślająca jak cenne są dla nas, ważne w naszym życiu, bliskie osoby, zwierzęta, marzenia, więzy rodzinne i prawdziwe, czyste, dziecięce intencje, które drzemią przecież całe życie w każdym z nas.

    

10 komentarzy:

  1. bardzo ciekawa ksiazka moze kiedys znajde w bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z tym autorem się jeszcze nie spotkałam, ale jak polecasz to z pewnością sięgnę po tą pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też pierwszy raz, koniecznie sięgnij po te powieść, piękna :)

      Usuń
  3. Ja ostatnio tylko i wyłącznie kryminały, ale opisałaś ją w fajny sposób, taki przekonujący :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie również kryminały rządzą, a ta powieść była cudowną odskocznią, polecam z całego serducha :)

      Usuń
  4. Kolejna propozycja warta uwagi, którą chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń