piątek, 25 maja 2018

Nowość – Detoks - Krzysztof Domaradzki – Genialny, kryminalny debiut! Kryminalny thriller z Czarnej Serii Wydawnictwa Czarna Owca

Doskonale wiem, iż wśród Was jest naprawdę spora grupa miłośników ciemnej literatury kryminalnej, do której to grupy, nie ukrywam od zawsze należę i ja. Dziś iście genialny debiut i książka, która jest nowością wydaną pod znakiem Czarnej Serii Wydawnictwa Czarna Owca!


Premiera: 4 kwietnia 2018
Wydawnictwo: Czarna Owca
Seria: Czarna Seria
Cykl: Z komisarzem Tomkiem Kawęckim
Oprawa: miękka
Ilość stron: 528


Już na początku, pozwolę sobie Wam zdradzić, iż jestem zachwycona debiutem Krzysztofa Domaradzkiego, cieszy mnie, że polska literatura współczesna, wciąż wzbogaca się o takie perełki, jak cykl z komisarzem Tomkiem Kawęckim. Książka zwróci Waszą uwagę w księgarni, świetną okładką w fantastycznych niebieskich odcieniach i mężczyzną na tle miejskiego zabudowania. Dwadzieścia siedem rozdziałów książki zatytułowanej Detoks i poprzedzający je bardzo intrygujący prolog, pochłania się w naprawdę ekspresowym tempie, wciąż krok po kroku wkraczając w nieco tajemniczy i mroczy świat powieści. Krzysztof Domaradzki, urodził się w 1989 roku, także jest młodszy ode mnie, mieszka w stolicy, gdzie pracuje w magazynie Forbes, cieszy fakt, iż postanowił wydać swój literacki debiut, a Detoks właśnie, ma być początkiem serii z komisarzem Tomkiem Kawęckim, której zawsze z niecierpliwością i ciekawością będę wypatrywać.


Wspaniałego smaku powieści daje fakt, iż akcję rozpoczynamy w najniebezpieczniejszych rejonach Łodzi, nie wiem, jak Wy, ale ja zawsze, gdy fabuła dzieje się na polskiej ziemi, mam dodatkowy dreszczyk emocji, gdy czuję, że mogło zdarzyć się to tak blisko mnie. Nadkomisarz Witold Ptak i młodsza aspirant Magda Giętka, wezwani na miejsce zbrodni, znajdują w wynajętym mieszkaniu na czwartym piętrze kamienicy przy ulicy Próchnika, poćwiartowane siekierą ciało dwudziestoczteroletniej, pięknej studentki polonistyki Martyny Bułeckiej. Sąsiedzi oczywiście z emocjami podchodzą do sprawy, jednak nikt nie potrafi logicznie pomóc policji, ani dziennikarce Alicji Mioduszewskiej, którą również na początku powieści poznajemy. Tymczasem w policyjnym samochodzie przy owej kamienicy, budzi się komisarz Tomek Kawęcki, dziwak z kryminalnego, wokół którego skupiać się będzie cała seria książek Domaradzkiego. O Kawęckim mówi się, o jako mało lubianym, (...) kontrowersyjnym i upierdliwym. A przy tym wyjątkowo inteligentnym i chorobliwie zaangażowanym. O świetnym śledczym, który był wrzodem na dupie zarówno dla przestępców, jak i dla swoich kolegów. Tomek jest rozwodnikiem, który sięgnął życiowego dna, teraz ma być nowym partnerem Magdy Giętki, która obawia się tejże współpracy. Kawęcki, w typowym dla siebie działaniu, nie czeka długo, od razu wciąga się w kontrowersyjną sprawę zabójstwa dziewczyny, pomimo, iż brak jest jakichkolwiek przesłanek, podejrzeń sprawcy, czy też motywu. Udaje się na miejsce zbrodni, zauważa, iż mieszkanie, w którym popełniono zbrodnię, jest nienaturalnie czyste, wczytując się w notatki i raport śledczy, dowiaduje się, iż dziewczyna była przed śmiercią brutalnie zgwałcona, następnie zaś morderca poćwiartował jej ciało. 


Powieść wciąga tak szybko, że nie spostrzegłam, iż na raz pochłonęłam prawie jej połowę, zbrodnia ma tyle tajemnic, niedopowiedzeń, a ekscentryczny, zagadkowy i dociekliwy Kawęcki, jako bohater z krwi i kości, staje się nam niesamowicie bliski, wraz z nim pragniemy jak najszybciej wyjaśnić sprawę, brnąc wciąż coraz głębiej w meandry śledztwa. Sprawny, żywy i prawdziwy język, częste dialogi, opisy, świetnie dynamizują powieść i pozwalają poznać otaczający nas świat oraz świetnie skonstruowanych bohaterów. Detoks, to iście rasowy kryminalny thriller, ma w sobie wszystko to, co od zawsze kocham w tego typu literaturze, idealną akcję, niesamowicie ciekawą fabułę, tajemnicę osnutą specyficzną mgłą i żywe, prawdziwe postacie. Jest to według mnie książkowe must have każdego miłośnika kryminałów, współczesnej literatury polskiej, ale powieść tę, polecam też na zbliżające się lato, gdy urlopowo będziecie poszukiwać wciągającej i naprawdę dobrej książki!




30 komentarzy:

  1. Jestem bardzo ciekawa tego tytułu. Strasznie chciałabym go upolować. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez mocno intrygował ten debiut i powalił na łopatki :)

      Usuń
  2. Mega ciekawa fabuła :) Pochłonęłabym w jeden dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kryminały,thrillery i horrory to coś co zdecydowanie lubię oglądać ale również czytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj to to...to właśnie lubię w książkach:D Poszukam!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także, zatem książkę polecam Tobie bardzo :)

      Usuń
  5. o jej to za ciezki temat jak dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabuła naprawdę świetna, wciąga mocno :)

      Usuń
    2. Dokładnie tak, miłośnicy zaś takich klimatów, będą na pewno zadowoleni, jak ja :)

      Usuń
  6. lubię kryminały:D to moje ukochane książki pochłaniam wszystkie jakie wlezie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo, to zdecydowanie coś dla Ciebie, będziesz na bank zadowolona :)

      Usuń
  7. Coś dla mnie, ostatnio polubiłam się z kryminałami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wziełam sobie ja do pracy....po4 dniach była przeczytana :D super ksiązka od której nie szło się oderwać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przypadła Ci do gustu, jak mi, piona :)

      Usuń
  9. To książka, którą chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Od razu jesteśmy pośrodku śledztwa, byłoby świetnie gdyby powstał taki serial :)

      Usuń
  11. Ostatnio kryminały czytam nałogowo, więc chętnie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobry kryminał zawsze chętnie przeczytam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobra książka, z bardzo niedobrym zakończeniem. Nie w sensie treści, tylko jakości. Jakby autor sam miał już dosyć, kolega właśnie zadzwonił, więc jeszcze tylko ciach ciach ciach, trzy szybkie w klawiaturę, the end, enter i "Mamo, wychodzę!"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pierwszy tom serii z Kawęckim, także trzeba wypatrywać kolejnej części :)

      Usuń