czwartek, 31 maja 2018

Przepiękna, zielona podróż po świecie roślin - Ziołowy ogród - Receptury dla zdrowia i urody - Sandra Kynes - Wydawnictwo Kobiece

W mojej, domowej bibliotece, mieszka wiele książek, poświęconych roślinom, naturze, drzewom, czy ziołom, niedawno zaś zakrólowała w niej nowość, bardzo oryginalna, specjalna i ważna dla mnie pozycja. 


Ziołowy ogród - Receptury dla zdrowia i urody
Autorka: Sandra Kynes
Wydawnictwo: Kobiece / Vivante
Tytuł oryginalny: The Herb Gardener's Essential Guide: Creating Herbal Remedies and Oils for Health & Healing
Tłumaczenie: Ewa Androsiuk-Kotarska
Premiera: 4 maja 2018
Oprawa: miękka
Ilość stron: 328


Książka Ziołowy ogród. Receptury dla zdrowia i urody, którą napisała Sandra Kynes, jest skarbem w moich książkowych zbiorach, to must have każdej naturalnej maniaczki, każdego, kto ceni naturę i chce czerpać z niej jak najcenniejsze dla nas składniki. Jest to także swoiste kompendium wiedzy o przeróżnych roślinach, nie tylko tych dziko rosnących, ale także tych, które sami zasadzimy, zasiejemy, podziwiamy, a następnie zbieramy, upajając się ich mocą. Dzięki książce dowiemy się jakie zioła należy zbierać, by stworzyć z nich naturalny kosmetyk dobry dla naszej cery, ale także które pomogą nam uporać się z przeziębieniem, a które będą koniecznym gościem w naszej podręcznej, domowej apteczce. Autorka książki Sandra Kynes, napisała mnóstwo innych, intrygujących dla mnie książek, między innymi Whispers from the Woods, Sea Magic, czy też Star Magic, które mam nadzieję, ujrzą też światło wydawnicze w naszym kraju. Książka Ziołowy ogród. Receptury dla zdrowia i urody, jest naprawdę przepięknie wydana, zachwyca kolorami, grafikami, oprawą i świetnymi rysunkami, dzięki którym dobrze rozpoznamy każdą z roślin, przydatne są też liczne zestawienia i tabele, obrazujące na przykład wygląd ogrodu, tudzież rozmieszczenie roślin, praktyczny jest także spis treści, dzięki któremu szybko znajduję potrzebną informację. To naprawdę solidna dawka wiedzy o roślinach, książka posłuży nam przez całe życie, jeśli tylko zechcemy czerpać z magii ziół. Myślę, że książka będzie też pięknym prezentem dla każdego miłośnika natury, ale też dla osób, które posiadają działkę, czy uprawę ziemi.


Na wstępie autorka zdradza nam, dlaczego zioła są tak ważne i dla niej niezwykłe, chce, byśmy zarazili się tą miłością, radzi także, jak korzystać z książki, by służyła nam, jak najlepiej, następnie już wkraczamy już w przygotowania własnego ogrodu aptekarskiego, by tam móc poznać ciekawą historię ziołolecznictwa, projektowania ogrodów i wybrać rośliny, jakie chcielibyśmy hodować. Tu autorka nie zamyka się na żadną z roślin, mamy więc bazylię, anyż, kolendrę, kminek, koper włoski, ale także krwawnik, lawendę, miętę, poleca także wyhodowanie własnej papryki, pietruszki, czy rumianku. Cenne informacje obejmują także nasze narzędzia, odzież, przygotowanie gleby, samo sadzenie i finalne zbiory.


W książce odnajdziemy świetny przegląd, kompendium wiedzy o roślinach, wzbogacone o obrazowe, cenne rysunki i tak też widzimy tu słynne zioła takie, jak krwawnik, lawenda, dziurawiec, lebiodka, macierzanka, ogórecznik, rumianek pospolity, rumian rzymski, mięta pieprzowa i zielona, hyzop lekarski, ale są też te, częściej stosowane w tradycyjnej kuchni i lecznictwie, na przykład czosnek pospolity, bazylia, kminek, koper włoski, melisa, papryka roczna, czy szałwia. Ta część książki naprawdę zachwyca wizualnie. Następnie możemy przeczytać o właściwościach każdej z tych roślin i poznać przepisy na genialne herbaty, napary, pesto, przyprawy, maści, kremy, ale też zgłębić wiedzę o olejkach eterycznych. Mamy obecnie idealny czas na zbiory ziół i zakładanie własnego ogródka, mam nadzieję, że książka zainspiruje Was, tak, jak mnie. Pomimo, iż od lat kocham zioła i wykorzystuje je na wszelaki sposób, wiele przepisów, które tu znalazłam, pierwszy raz wcieliłam w życie, z radością trzymając w ręku tę piękną książkę, którą i Wam polecam z całego serducha!



18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Naprawdę pięknie, zrobiła na mnie tez duże wrażenie :)

      Usuń
  2. Przepiękne wydanie !:) i kompendium wiedzy ..Koniecznie muszę sobie sprawić tą pozycję. A propos to niedawno dostałam inną książkę "Projekt rośliny" i ten botaniczny temat wciągnął mnie bez reszty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak przepiękna jest :) Musisz ją zatem sobie sprawić! "Projekt rośliny" widziałam i tez mnie kusi :D

      Usuń
  3. Świetna książka i do tego pięknie wydana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealna ksiązka dla mojej Mamy, a ja później moge korzystać z "efektów":P

    OdpowiedzUsuń
  5. W sam raz dla mnie na obecny czas. Akurat przygotowuję się z tematyki roślin i ziół do egzaminu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokłądnie tak, ideał książkowy na czerwiec :) Cudny egzamin z roślin <3

      Usuń
  6. Książka prezentuje się przepięknie! Chętnie bym ją zobaczyła w mojej biblioteczce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się świetnie, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. z chęcią bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń