środa, 19 czerwca 2019

NATURALNE OLEJE NA LATO - Jakie oleje stosować latem? Oleje z naturalnym filtrem SPF – Które oleje polecam szczególnie na letni czas? Właściwości i zastosowanie!

W najbliższy weekend powitamy kalendarzowe lato! W tym roku, ponownie zapowiada się ciepłe lato, bardzo słoneczne, pełne wysokich temperatur, należy zatem poprawnie zadbać o skórę, chronić ją, nawilżać i dobrze pielęgnować.


Naturalne oleje są moim ulubiony kosmetykiem od lat, to wielofunkcyjni czarodzieje, które w bardzo wszechstronny sposób możemy wykorzystać do pielęgnacji od stóp do głów. Należy pamiętać, by wybierać naturalne, czyste, tłoczone na zimno, najlepiej nierafinowane oleje. Ja jestem wierna olejom Etja, gdzie zawsze mam pewność, iż otrzymam kosmetyk najwyższej jakości. Oleje mogą posiadać naturalnie nawet ochronę do 50 SPF, zatem naprawdę warto z nich korzystać. W związku z licznymi wątpliwościami i pytaniami od Was, postanowiłam ponowić temat i pokazać Wam, jakie oleje warto stosować latem


Olej z nasion malin
Rubus Idaeus (Raspberry) Seed Oil, czyli olej z pestek malin, tłoczony jest na zimno i nierafinowany. Doskonale chroni on przed promieniami słonecznymi, ma aż 28-50 SPF. Świetnie sprawdzi się przy każdego typu cerze, także tej wrażliwej, skłonnej do alergii. To mój zdecydowany faworyt latem. Nie pozostawia bardzo tłustej warstwy, pięknie i szybko się wchłania. Bezpośrednio, jak serum, nakładam go na twarz, szyję i dekolt, dodaję także do balsamu i masła do ciała. Zawiera dobroczynne, nienasycone kwasy tłuszczowe omega-6, ale także omega-3, które idealnie łagodzą podrażnienia. Ma też witaminy A i E oraz kwas elagowy, który jest silnym antyoksydantem. Ma on przepiękny zapach, jest to malinowo-orzechowa, głęboka woń. 
Olejowe must have na lato.
Olej makadamia
Olej pozyskiwany jest z orzechów makadamia, które rosną na tzw. wiecznie zielonych drzewach, od wieków znane są jego walory odżywcze i prozdrowotne dla skóry. W kosmetyce olej wykorzystywany jest ze względu na swe działanie antyutleniające i chroniące struktury komórek naszej skóry, ale także na ochronę SPF 6. Nazywany jest „suchym olejem”, bowiem nasza skóra szybciutko go chłonie, nie pozostawia więc tłustej warstwy. Jest po prostu boski, lekki, świetnie nawilża, odżywia, wygładza, uelastycznia skórę, polecam go też przy demakijażu. 


Olej marchwiowy (macerat)
Kolejny, letni hicior, posiadający ochronę 38-40 SPF. Olej ten, ma charakterystyczny, lekko ziemisty zapach, zawiera witaminy A, B, C, E, F, minerały i cenny beta karoten. Działa nawilżająco, odżywia i odmładza skórę, dobrze koi po opalaniu, działa przeciwzapalnie, dobrze jest go stosować w mieszankach z innymi olejami, na przykład morelowym, czy migdałowym. To doskonały, naturalny samoopalacz, nadaje pięknej i delikatnej opalenizny skórze.
Olej z kiełków pszenicy
Zawiera witaminy A, D i E, kwas linolowy, olejowy, stearynowy, linolenowy, palmitynowy, ma przyjemny zapach zboża, świetny do cery suchej, mieszanej, ale także do włosów, ideał jako serum na końcówki i skórę głowy, polecam go tez stosować do olejowania paznokci. Chroni przed słońcem, ma aż 20 SPF. Jest dość tłustym olejem, pięknie wygładza, koi i zmiękcza, ja stosuję go bezpośrednio na skórę. Osoby uczulone na pszenicę, oczywiście powinny go unikać.


Olej z nasion truskawki
Fragaria Ananassa (Strawberry) Seed Oil, to tłoczony na zimno olej z nasion truskawki. Idealnie pielęgnuje każdy rodzaj cery, świetnie sprawdzi się nawet przy cerach wrażliwych, skłonnych do podrażnień, alergii, wyprysków, przesuszonych, moja skóra mieszana w kierunku suchej, kocha ten olej. Nie pozostawia on tłustej warstwy, w konsystencji blisko mu do oleju z pestek malin, pięknie wchłania się, nawilżając, zmiękczając i wygładzając skórę. Zawiera kwasy tłuszczowe omega-6, 9 ale także omega-3, które łagodzą podrażnienia. Olej bogaty jest także w witaminę F i E – witaminę młodości, działa regenerująco i przeciwstarzeniowo. Stosować go także można, jako odżywkę do rzęs i brwi.
Olej z pestek arbuza
Tłoczony jest na zimno, nierafinowany, kosmetyczny olej uzyskiwany w procesie tłoczenia pestek arbuza. Arbuzy popularne są u nas w właśnie w ciepłe miesiące, warto zatem skusić się właśnie, także na tenże ciekawy olej. Możemy go stosować jako bazę do naszych mieszanek olejowych, także z olejkami eterycznymi, ale również solo doskonale spełnia się w pielęgnacji ciała. Pięknie nawilża, jest lekki i delikatny, nie pozostawia on olejowej, ciężkiej warstwy, zaś szybko się wchłania. Polecam zmieszać go z olejkiem grejpfrutowym, czy pomarańczowym, ideał na lato. Zawiera aż do 80% niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), karoten, witaminę E oraz witaminy z grupy B, C i PP, dlatego olej z pestek arbuza, zdecydowanie polecam też stosować na włosy.


Prócz powyższych olejowych cudów, na lato nadają się także: 
olej avocado (4-15 SPF), olej kokosowy (2-8 SPF), 
olej ze słodkich migdałów (5 SPF), masło shea (3-6 SPF), 
olej z orzecha laskowego (6 SPF), olej konopny (6 SPF), 
olej jojoba (3-4 SPF). 
Stosujecie oleje latem? Macie swoich ulubieńców?


60 komentarzy:

  1. Olej makadamia by mi się na pewno spodobał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest boski, kocham go, od razu wchłania się i jest mega lekki :)

      Usuń
  2. Olej marchwiowy to mój must have na wakacje -świetnie podkreśla opalenizne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, świetnie wyrównuje koloryt i upiększa skórę <3

      Usuń
  3. Ja latem używam oleju z pestek moreli na włosy. Moje włosy w tym okresie są suche i jedynym ukojeniem jest ten właśnie olejek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Olej kokosowy to u mnie must have :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie rozstaje się z olejem z nasion malin, praktycznie przez cały rok. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam te olejki i stosuję także latem.

    OdpowiedzUsuń
  7. W zeszył roku całe lato bazowałam na oleju z pestek malin :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obecnie korzystam z oleju z pestek malin, ale innej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mam olej z pestek malin innej marki ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jakoś nie mam sentymentu do olejów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poleca przekonać się do olejów, skóra podziękuje ;)

      Usuń
  11. Lubię oleje tej marki, moje ostatnie odkrycie to olej z kawy <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie olejki to coś co zawsze chętnie kupuję ;) A powiedz, masz jakiś sprawdzony sposób na wypadanie włosów? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, zatem polecam bardzo :) Na wypadanie włosów, polecam skrzyp, ja zbieram z łąki, piję i do tego robię płukanki i wcierki, skrzyp z pokrzywą :)

      Usuń
  13. uwielbiam oleje:) super mazidła :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo chętnie poznałabym te oleje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, są dostępne w aptekach i naturalnych sklepach :)

      Usuń
  15. miałam kiedyś z nasion malin, mile wspominam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaciekawiłaś mnie tymi olejami :D Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny przegląd- taka ściągawka na lato z pewnością się przyda!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię oleje i często ich używam, aktualnie używam maceratu domowej roboty

    OdpowiedzUsuń
  19. Najbardziej zaciekawił mnie olej makadamia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Znam je... szukam idealnego olejku na włosy - wysokoporowe ale i delikatne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Na włosy wysokoporowate, czyli suche i wymagające odżywienia, polecam tu olej z wiesiołka, z kiełków pszenicy, ale też lniany i konopny :)

      Usuń
    2. Z wiesiołka miałam ale to musi być taki w ciemnej butelce i najlepiej nieoczyszcozny, tak słyszałma :) A liniany? ;)

      Usuń
  21. Stosowałęm kiedyś oleje ale z racji nakładania minerałów zrezygnowałem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj się przekonać, ja od lat stosuję oleje i od lat używam minerałów :)

      Usuń
  22. Ja jestem zwolenniczką olejku kokosowego :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajna propozycja :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam pielęgnację olejami, kilka z tej marki miałam zarówno olejów do skóry, jak i eterycznych, lubię ich mają dobre produkty w przyjemniej cenie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Naturalne oleje, to coś co znam i bardzo lubię. Osobiście używam oleju ze słodkich migdałów do twarzy w celu złagodzenia i regeneracji oraz oleju z krokosza po depilacji, do zniszczenia mieszków - w końcu depiluje tam gdzie nie chcę żeby odrastały :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Niestety malinowy z jakiegoś powodu odrzuca mnie zapachem :( Za to z marchwiowym się polubiłam :) Muszę wypróbować truskawkę i arbuza :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie używałam większości tych olejków.

    OdpowiedzUsuń