sobota, 22 września 2018

Genialna powieść gangsterska, autora książki Miasto gniewu - Sejf - Ryan Gattis - Wydawnictwo Czarna Owca

Czytaliście Miasto gniewu? Jeśli tak, z pewnością ucieszy Was fakt, iż autor tejże książki Ryan Gattis, wydał właśnie kolejną, fenomenalną powieść, oto Sejf!


Sejf - Ryan Gattis
Tytuł oryginalny: Safe
Tłumaczenie: Jakub Sudoł, Robert Sudół
Premiera: 1 sierpnia 2018
Wydawnictwo: Czarna Owca
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 328



Przyznam, iż naprawdę wiele oczekiwałam od tegoż tytułu, zachęcające i intrygujące zapowiedzi, już korciły mnie, by poznać nową powieść Ryana Gattisa. Sejf, to powieść gangsterska, z niewątpliwą kryminalno-sensacyjną nutą. Ryan Gattis, pochodzi z Colorado, jego debiut Miasto gniewu, stał się bestsellerem, co zatem przynosi jego nowa powieść o tajemniczym tytule Sejf? Książka z pewnością zwróci Waszą uwagę na półkach księgarni, świetną okładką w ciemno-niebieskich barwach, Wydawnictwo Czarna Owca, jak zawsze zadbało o każdy szczegół wizualny, który, jako czytelniczka, zawsze bardzo doceniam. Sejf już ma wiele dobrych opinii i ja zatem dołączam swoją, bowiem książka totalnie zachwyciła mnie, pochłonęłam ją ekspresowo i nie mogąc oderwać się od fascynującej i oryginalnej fabuły. Elektryzująca powieść gangsterska, która sprawia, że serce bije szybciej, pisze o tejże książce Paula Hawkins, autorka słynnej Dziewczyny z pociągu.

 
Ricky Mendoza, nazywany Duchem, na co dzień pracuje przy rozbrajaniu sejfów, jest w tym naprawdę zaufanym, dobrym specjalistą, praca ta wykonywana jest na zlecenia organów ścigania, między innymi DEA, przy prowadzonych śledztwa i sprawach. Mendoza ma zaś także troszkę inny plan, zbacza ze ścieżki przykładnego fachowca, łamie prawo i kradnie pieniądze. Pieniądze są dla kogoś innego. Dla kogoś, kto ich naprawdę potrzebuje. Chce dzięki tym pieniądzom, pomóc potrzebującym, oczyścić swoje sumienie, swoje dawne grzechy, gdy był uzależniony: Nie wstydzę się kraść. Gdzie tam. Skoro mogę pomóc ludziom (…), nie zdaje sobie zaś sprawy ile będzie go to kosztować i do kogo należą skradzione pieniądze. Rudolfo Reyes, to gangster, handlujący na ulicy narkotykami, to właśnie sejf, należący do jego szefa, narkotykowego bossa, okrada Mendoza. Rudy szuka winowajcy, by za wszelką cenę odebrać pieniądze, my zaś obserwujemy co z tego wyniknie z perspektywy tychże dwóch, interesujących postaci. Wyścig z czasem, adrenalina, towarzyszy nam poprzez karty powieści, wciągając nas w niesamowitą i oryginalną intrygę. Jeśli szukacie zatem naprawdę dobrej, fascynującej lektury na jesień, oscylującej w gangsterce i sensacji, w której nie ma miejsca na nudę, musicie przeczytać Sejf. Niesamowita, wciągająca, równa akcja, płynąca w swoim tempie, interesujący, złożeni bohaterowie i ich wewnętrzne rozterki, do tego intrygujący, mroczny klimat tajemniczych dzielnic Los Angeles, okraszony świetnym, rasowym piórem Gattisa oraz mocny finał, sprawiają, iż książka dołączyła do moich otwierających jesień, książkowych hitów, polecam z całego serducha!



19 komentarzy:

  1. Skoro genialna, to trzeba będzie przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam jeszcze styczności z książkami tego autora, ale chętnie to zmienię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sejf zatem, to idealne rozpoczęcie przygody z nim :)

      Usuń
  3. To akurat nie dla mnie tematyka☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisałam, lubię tego typu książki i mam nadzieję, że teraz, jak już nadejdzie jesień, będę miała więcej czasu na czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, ja też uwielbiam taki klimat w literaturze, mam nadzieję, ze uda Ci się przeczytać :)

      Usuń
  5. Nie czytałam książek jeszcze tego autora ale brzmi ciekawe na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zainteresowałam :) Książka naprawdę warta uwagi, także koniecznie :)

      Usuń
  6. czuję,że to książka w moim klimacie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sejf? Przeczytam!

    BTW, co do sejfu... :D Jest wiele firm zajmujących się profesjonalną naprawą, polecam www.kluczykolsztyn.pl to najlepsi fachowcy.

    Dzięki za wpis!

    OdpowiedzUsuń