piątek, 21 lipca 2023

Kod życia. Jennifer Doudna, edycja genów i przyszłość ludzkości - Walter Isaacson

Dobre biografie, często stają się bestsellerami. Książka, o której u mnie więcej dziś, trafiła do mnie jeszcze przed premierą i szybko zabrałam się do jej poznawania. Jest to obszerna publikacja, także dawkowałam ją sobie z przerwami, finalnie po lekturze już, chcę Wam ją dziś polecić.

 

Kod życia. Jennifer Doudna,

edycja genów i przyszłość ludzkości - Walter Isaacson

Premiera: 14 czerwca 2023

Wydawnictwo: Insignis

Oprawa: okładka twarda

Ilość stron: 720

Walter Isaacson, który napisał Kod życia, to zamieszkały w Waszyngtonie, słynny autor biograficznego bestsellera Steve Jobs, jest on byłym szefem CNN oraz redaktorem naczelnym magazynu Time. Na swym koncie ma już także inne, słynne biografie takie jak Leonardo da Vinci, Einstein. Jego życie, jego wszechświat, Benjamin Franklin, czy Kissinger. Tym razem poznajemy życie i dokonania noblistki Jennifer Doudna. Doudna w roku 2020, wraz ze swą współpracowniczką Emmanuelle Charpentier, odebrała Nagrodę Nobla z chemii. Amerykańska naukowczyni wynalazła CRISPR, jest to narzędzie, pewien mechanizm, metoda, dzięki której można edytować strukturę DNA, czyli kod życia, stąd tytuł książki. Pasjonujące badania i efekty, do których powoli dochodzili naukowcy, Kod życia to naprawdę wciągająca i emocjonująca podróż. Warto zatem sięgnąć po tę książkę, bowiem współczesna biotechnologia, medycyna, to naprawdę sporo intrygujących pojęć, które budzą wiele dyskusji i kontrowersji, polecam! 


 


 

10 komentarzy:

  1. U mnie ta książka cały czas czeka na swoją kolej. Muszę znaleźć na nią czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obszerna publikacja, trzeba poświęcić czas zaiste :)

      Usuń
  2. Bardzo interesujące zagadnienia porusza ta książka. Jestem jej ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie prace bardzo mi się podobają :D Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o dokonania noblistki? Niesamowite osiągnięcia :)

      Usuń
  4. Biografie to jednak nie moja półka czytelniczą. Chyba, że jest to osoba, którą naprawdę mocno się interesuje, ale w tym przypadku raczej nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak chyba mam, ale tu przeczytałam z ciekawością :)

      Usuń
  5. Ciekawa biografia, którą chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń