piątek, 28 lipca 2023

Mój książkowy hit - Berło światła - Marah Woolf – Pierwszy tom trylogii Kroniki Atlantydy – Fantasy z mitologią w tle!

Ależ to była wspaniała przygoda! Jestem na gorąco po lekturze pierwszego tomu trylogii Kroniki Atlantydy, zatem pora na cieplutką recenzję!

 

Berło światła - Marah Woolf

Cykl: Kroniki Atlantydy – Tom 1

Premiera: 18 maja 2023

Wydawnictwo: Jaguar

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Ilość stron: 528

Cykl Kroniki Atlantydy, już dawno widniał na mojej czytelniczej liście planów. Po pierwszy tom serii, sięgnęłam w słoneczne dni i pochłonęłam go ekspresowo, szybko wsiąkając w osobliwy świat przedstawiony w powieści. Jeśli lubicie dobre fantasy z klimatem mitologicznym, pełnym tajemnic, magii, demonów, archaniołów i artefaktów, to zdecydowanie książka dla Was. Marah Woolf, mieszka w Saksonii-Anhalt, od 2011 pisze powieści, które szybko stają się bestsellerami. Berło światła, rozpoczynamy mapką Doliny Królów, która przyda nam się podczas lektury. Poznajemy dwudziestoczteroletnią Nefertari de Vesci, której brat Malachi jest ciężko chory, dziewczyna zajmuje się polowaniem na skarby i cenne przedmioty. Pewnego razu nawiedza ją anioł śmierci Azrael Armitage, który zleca jej znalezienie tytułowego berła światła. Jest to szczególnie cenne insygnium, które ocalało przed zagładą Atlantydy. W zamian za odnalezienie berła, Azrael ocali życie Malachiego, hrabiego Mandeville. Taris musi zasięgnąć informacji, gdzie może obecnie znajdować się berło, które posiada magiczne moce, poznajemy historię skarbu, momentalnie wciągamy się w fabułę i ruszamy w podróż. Powieść mknie, jak szalona, klimaty magiczne, okraszone sporą dawką mitologii, tworzą tu absolutnie doskonałe połączenie. Jestem pod wrażeniem zarówno świata przedstawionego w powieści, jak i wplatania w fabułę mitologicznych smaczków. Dawno już nie czytałam tak unikatowej książki, jeśli dodamy do tego piękny wątek uczucia pomiędzy świetnie skonstruowanymi bohaterami, otrzymujemy doskonałą całość. Chyba pokuszę się o stwierdzenie, że rozkochałam się w Kronikach Atlantydy. Berło światła, to idealny początek serii, którą oczywiście zamierzam kontynuować. Jestem ciekawa, czy Wy znacie tę wspaniały cykl? 


 


 

22 komentarze:

  1. Miło czytać tak entuzjastyczną recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka rewelacyjna okładka. Zapisuję sobie tytuł tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz o niej słyszę,ale fabuła mega mi się podoba! Dodałam ją sobie na półkę w Legimi i zabieram się za czytanie! 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. O! Fantasy z klimatem mitologicznym, pełnym tajemnic, magii... Brzmi to ciekawie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam okazji jej czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze powiedziawszy to nie przepadam zbytnio za książkami fantasy, ale osoby lubiące ten gatunek na pewno zainteresują się tą książką :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Może kiedyś przeniosą ją na ekran i powstanie dobry film :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I haven't read that book yet. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week-end!

    OdpowiedzUsuń
  9. Okładka przyciąga wzrok i już dla niej sięgnęłabym po nią, a do tego kusząco brzmią elementy mitologiczne, tajemnice, magia, demony, archanioły i artefakty. Taki zestaw to na pewno wciągająca lektura.,

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam książki w takich klimatach. Dlatego zapiszę sobie tytuł i sięgnę po tę książkę jak tylko będę miała okazję.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz słyszę o tym cyklu. Myślę, że może mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń