poniedziałek, 10 lipca 2023

Wciągający kryminalny thriller na lato - Casandra - Malwina Chojnacka – Kontynuacja powieści Demeter!

Wiem, że pośród Was jest spore grono miłośników kryminalnych klimatów, które często pojawiają się u mnie. Zapraszam na recenzję powieści Casandra.

 

Casandra - Malwina Chojnacka

Premiera – 22 lutego 2023

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 464

Thriller kryminalny Malwiny Chojnackiej, zatytułowany Casandra, to kontynuacja poprzedniej książki tejże autorki, pod tytułem Demeter, która przypadła mi bardzo do gustu. Nie zawiodłam się, ponownie jest to doskonały kryminał z mrocznym klimatem i wątkami obyczajowymi. Powraca między innymi, znana nam już z Demeter Iga Bernard, której w pierwszej odsłonie szukała siostra Olga, fundacja dla kobiet oraz morderstwa w hotelu na Mazurach, polecam Wam sięgnąć po Demeter zdecydowanie. Nową książkę Malwiny Chojnackiej, można przeczytać oczywiście bez znajomości pierwszego tomu, polecam Wam oba. Tym razem przenosimy się do Janiszewa, w małej, nadmorskiej miejscowości blisko Łeby, działała sekta, prowadzona przez księdza, która dopuszczała się okrutnych egzorcyzmów i obrzędów. Gdy trzydzieści lat później, w Warszawie na Bielanach, Maksymilian Hoffmann, znajduje zwłoki swego ojca, doktora psychiatrii, okazuje się, iż sekta nadal funkcjonuje. Poetka Iga próbuje z Andrzejem ułożyć sobie życie, niespodziewanie Wanda Bielenda, matka Andrzeja, z którą nie miał długo kontaktu, przesyła mu zdjęcia z dzieciństwa, w toku fabuły, poznajemy też nauczycielkę Ksienię Dembską. Tych trojga połączy skomplikowana sprawa sekty i morderstwa Jakuba Hoffmana. Przyznam, iż książka wciągnęła mnie totalnie, także zarezerwujcie sobie czas na świetną lekturę. Casandra, to ideał kryminalny z klimatem thrillera, koniecznie sięgnijcie po tę powieść tego lata, polecam bardzo! 


 

 

14 komentarzy:

  1. Gatunkowo lektura idealna dla mnie. Muszę sięgnąć po pierwszą część.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, obie doskonałe, ta rozłożyła mnie na łopatki :)

      Usuń
  2. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi całkiem ciekawie. Będę miała na oku obie książki autorki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, polecam bardzo, Casandra doskonała, wciąga na maksa! :)

      Usuń
  4. Z pewnością książka przypadłaby mi do gustu. Nawet w tv coraz częściej wybieram ten gatunek i lubię właśnie te zawiłości. Nie to właśnie że zawsze wybieram fantasy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego pewna! Casandra jest doskonała, musisz ją przeczytać! Z fantasy zaś polecam świeżynkę Miłość od elfiego wejrzenia :)

      Usuń
  5. Książka zapowiada się całkiem ciekawie :D
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń