środa, 12 lipca 2023

Poruszająca literatura piękna - Cukier na duszy - Marcin Grzelak

Tegoroczne, czytelnicze lato, to u mnie nie tylko książki będące czystą przyjemnością i rozrywką, ale także powieści emocjonalne i poruszające.

 

Cukier na duszy - Marcin Grzelak

Premiera – 15 lutego 2023

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka twarda

Ilość stron: 304

Marcin Grzelak swą debiutancką książką Pułapka na anioły, zawitał do mojej biblioteczki w marcu zeszłego roku, zaś zimą tego roku, uraczył nas swą drugą powieścią. Cukier na duszy, to współczesna, emocjonalna literatura piękna, podejmująca trudne tematy. Mamy tu ciekawą fabułę i opowieść o dorastaniu, na tle zmian ustrojowych, zachodzących w naszym kraju w latach dziewięćdziesiątych. Janek, zwany Dżonym, to chłopak znany mieszkańcom małego miasteczka, często wycofany, samotnik z trudnymi przeżyciami z dzieciństwa, pisał swój własny dziennik. Pewnego dnia, ciało Dżonego, zostaje znalezione na brzegu jeziora. Był Dżony i chłopa nie ma. Czy powody śmierci znajdą się w dzienniku chłopaka? Muzyka, narkotyki, znajomi, beznadzieja, proza szarego życia, w Lubiewie mieszka Stefan, który postanawia za pieniądze stać się dla ludzi rozmówcą, wnukiem, mężem, synem, bratem. Ty niby pomagasz ludziom, ale dla siebie. Książka porusza ważny dziś temat samotności, potrzeby spotkań z ludźmi i relacji międzyludzkich. Jeśli szukacie wartościowej lektury na czas urlopu, Cukier na duszy, z pewnością będzie strzałem w dziesiątkę.  


 

10 komentarzy:

  1. Tytuł sobie zapisałam. Ciekawa propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zmianu ustrojowe w latach 90. XX wieku to bardzo ciekawy temat. Będę miała tę książkę na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka na pewno spodoba się wielu osobom. Ja jednak gustuję w nieco innej literaturze, dlatego nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, literatura piękna warta uwagi, zatem pomimo wszystko polecam :)

      Usuń