niedziela, 23 lipca 2023

Nowość - Joanna Jax – Cykl Na obcej ziemi – 2 tomy - Nowe życie oraz premierowy Czas pokuty!

Nareszcie nadszedł czas, bym poznała twórczość słynnej Joanny Jax! Zapraszam na recenzję wspaniałych, dwóch tomów z cyklu Na obcej ziemi.

 

Nowe życie, Czas pokuty - Joanna Jax

Premiera: 12 kwietnia 2023, 12 lipca 2023

Cykl: Na obcej ziemi – Tom 1, Tom 2

Wydawnictwo: Skarpa Warszawska

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Ilość stron: 368, 368

Zdaję sobie oczywiście sprawę, iż cykl Na obcej ziemi, mający obecnie dwa tomy, to kontynuacja bestsellerowej Sagi Wołyńskiej, zaś przyznacie, że od czegoś trzeba znacząc i obiecuję, iż sagę niebawem również nadrobię. Joanna Jax, to bardzo poczytna, płodna, polska pisarka, mająca ogrom miłośników, do których i ja po lekturze dwóch tomów serii, z przyjemnością dołączyłam. Książka Nowe życie, rozpoczyna nowy cykl autorki. Mamy rok 1947, przenosimy się do Wrocławia, gdzie Wissarion Zinowjew, chcąc oderwać się od brata Stiepana i przenieść się z nadanej ziemi we wsi Szczodre, chce złożyć prośbę o przeniesienie i rozpocząć życie w mieście. Wykorzystując męski urok, wdaje się w rozmowę z pilnującą kolejki Irenką. Kobieta kieruje go do kierowniczki Genowefy Kurzepy, która skuszona urokiem przystojnego mężczyzny, załatwia mu pracę u radzieckiego oficera NKWD Maksima Fiodorowa. Los okazuje się być przewrotny, bowiem to Fiodorow właśnie jest nowym mężem jego byłej żony Nadii, która z ich córką Oleńką, mieszka w zamożnym domu Fiodorowa we Wrocławiu właśnie. Niestety Nadia Fiodorowa nie była szczęśliwa ani trochę. Wisza, jako Wiktor Krawczenko, zamieszkuje w willi i zaczyna pracę, rozwożąc aprowizacje po wioskach. Nadia korzystając ze znajomości wpływowego Fiodorowa, znajduje nowy adres rodziny Lemańskich i Osadkowskich, którzy mieszkając w kamienicy we Wrocławiu, układają sobie życie, kobieta próbuje im pomóc. Jest to absolutnie doskonała powieść historyczna, z wieloma emocjami, wciągającą od pierwszych stron fabułą, nietuzinkowymi bohaterami i losami rodziny, z którą momentalnie się związałam. Doskonały początek cyklu, finałem kusi, by od razu sięgnąć po Czas pokuty, książkę, która ukazała się zaledwie kilka dni temu. Dalszy ciąg zdarzeń z pierwszego tomu, wywołuje szybsze bicie serca. Drugi tom cyklu Na obcej ziemi, kontynuuje losy Wissariona, Nadii, Andrzeja Osadkowskiego, Marcela i Marty Lemańskich. Ponownie pojawia się brat Stiepan, Szczurek, panna Mausse, Genia Kurzepa, którą polubiłam i oczywiście Maksim Fiodorow, który dla Oleńki, jest jak ojciec, co zaś zrobi pułkownik w obliczu obecnych wydarzeń? Czasy stalinizmu, to trudny czas, w drugim tomie dzieje się naprawdę wiele są zaskoczenia, emocje, wartka akcja. Joanna Jax czaruje słowem, pisze tak doskonale, że nie sposób oderwać się od lektury. Ostatni, trzeci tom cyklu Na obcej ziemi, autorka zapowiada na październik, czekam zatem z ogromną niecierpliwością, a Wam polecam sięgnąć od razu po dwa tomy!




 

 

18 komentarzy:

  1. Zachęcająco brzmi Twoja opinia na temat tej serii, więc mam nadzieję, że uda mi sią poznać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam jeszcze do przeczytania pierwszą część, ale na pewno nadrobię zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie niebawem przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że mam już obydwa tomy na półce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam wcześniej o tych książkach. Chętnie po nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowa seria mega poczytnej autorki, polecam bardzo :)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawie się zapowiada, na pewno warto przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze nic Joanny Jax, ale widzę, że chyba powinnam to nadrobić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja to o tej pisarce dopiero teraz sie dowiedziałam 😄ale nic straconego, zdążę nadrobić. Może akurat nie będę musiała długo czekać na trzeci tom 😎

    OdpowiedzUsuń
  9. Być może kiedyś i ja poznam ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń